Tot en català
Naturalment, hi ha altres objectius. Per exemple, pressionar les institucions, sensibilitzar les empreses, afavorir la trobada entre empreses i circuits de distribució o fidelitzar els clients. I per tal que tot això, a més d'interessant, sigui divertit, la fira, que compta amb el suport d'entitats com ara Òmnium Cultural o la Plataforma per la Llengua, ha previst diverses activitats per a infants i persones adultes organitzades pels mateixos expositors. Hi seran presents el Barça, la USAP de Perpinyà, els Dragons Catalans, les seleccions catalanes, Softcatalà, domini puntCAT, GPS i mòbils en català o el Cercle Català de Negocis. Aquest últim, concretament, permetrà que els assistents vegin l'augment que experimentaria la seva nòmina personal o la seva capacitat econòmica familiar si Catalunya fos un Estat independent. I també hi serà Ikea oferint la recreació d'un habitatge que mostri fins a quin punt podem omplir la casa de productes quotidians en català d'acord amb les possibilitats del mercat.
Cal felicitar, per tant, els organitzadors d'aquesta mostra lúdica i altament estimulant, que ens informa que de les tres-centes úniques referències comercials que hi havia en català l'any 1989 s'ha passat a les dues mil aquest any 2010. I és que és molt important que aprenguem a castigar amb la indiferència aquelles empreses que menyspreen la nostra llengua i que ens acostumem a consumir els productes d'aquelles que la respecten. El nostre lema ha de ser aquest: si no hi ha català, no hi ha diners.
e-notícies , 31/5/2010