La neteja ideològica de la plaça de Catalunya
- Violació del dret de reunió
- Manca de voluntat de diàleg previ
- Ús desproporcionat de la força
- Absència de distintiu identificatiu a l'uniforme policial
- Assetjament i agressió a professionals del periodisme
- Intervenció il·legítima dels béns dels acampats per part de les forces policials". D'acord amb això, el Col·legi ha demanat que s'obri una investigació per depurar-ne les responsabilitats.
Arribats aquí, tanmateix, són pertinents algunes preguntes: Cal practicar la violència contra persones no violentes que podrien ser víctimes de l'agressió d'un col·lectiu violent? És a cops de porra contra persones pacífiques i indefenses i destruint els seus ordinadors i altres propietats com un govern nacional i un govern municipal es guanyen el respecte de la societat? Com és que els primers a violar la llei van ser el conseller Felip Puig i l'alcalde Jordi Hereu, màxims responsables dels Mossos d'Esquadra i de la Guàrdia Urbana, permetent no sols això sinó també que els agents amaguessin els seus distintius per impedir-ne la identificació i la posterior denúncia dels apallissats? Per què la càmera que hi ha instal·lada a la plaça de Catalunya es va desconnectar el matí de la càrrega policial? De què s'amagava la policia? Quines imatges no volien que veiéssim, els senyors Puig i Hereu?
Diu el senyor Puig, tot fent costat a la violència, que "no es pot posar en dubte permanentment la feina, la qualitat, la solvència i l'entrega de la policia del país". ¿Es refereix, potser, a la qualitat, a la solvència i a l'entrega amb què el seu cos d'exaltats emmascarats, armats fins a les dents, va entrar a la plaça de Catalunya apallissant persones assegudes al terra que alçaven les mans en senyal de pau? Amb aquesta acció, Felip Puig ha tacat per sempre la seva carrera política, ha perjudicat el seu govern i el seu partit i, si no dimiteix, tard o d'hora, en pagarà les conseqüències. Temps al temps. Ben galdosa, a més, l'excusa de Puig sobre els quatre dits trencats d'un agent. ¿Qui no es defensa, quan un bèstia enfollit li està donant cops de porra?
Tanmateix, cal no caure en certs paranys del PSOE de Catalunya i d'Iniciativa. Produeix vergonya aliena la hipocresia d'aquests dos partits en aquesta qüestió, demanant la dimissió de Felip Puig, talment com si ells no hi tinguessin res a veure, quan és prou sabut que la responsabilitat dels fets del 27 de maig va ser compartida. Ara s'intenta dir que la Guàrdia Urbana no va intervenir, només els Mossos, però no és cert. Per sort, hi ha fotos que mostren els agents de la Guàrdia Urbana en plena acció. I és també l'Ajuntament de Barcelona qui ha convertit en runa els béns dels acampats, un Ajuntament governat per socialistes i ecosocialistes. Tots tres, per tant, CiU, PSOE i ICV, s'han comportat de manera profundament reaccionària contra ciutadans pacífics que els paguen el sou. Per això, tota campanya que demani la dimissió de Puig (CiU) i n'exclogui l'Ajuntament (PSOE-ICV) no sols no és objectiva, sinó que és tendenciosa i serveix descaradament els interessos d'aquests dos últims partits.
e-notícies , 2/6/2011