El Consell General de Dentistes contra Vitaldent
De tota manera, la conseqüència més important de l'entrevista a la mare de l'encobridor va ser el rebuig social que va provocar, fins al punt que les firmes comercials que patrocinaven La noria, com ara Nestlé, Campofrío, Puleva o Panrico, van decidir retirar els seus anuncis del programa. Vitaldent, en un principi, davant el rebombori que es va crear, va emetre un comunicat dient que també els retirava perquè és "una empresa socialment responsable", però només dotze dies després ja tornava a anunciar-s'hi dient just tot el contrari i remarcant que "desconeix, a priori, el contingut dels programes en què s'emet la seva publicitat".
Doncs bé, no fa gaire, el Consell General de Col·legis de Dentistes ha denunciat Vitaldent perquè la seva publicitat suposa un "menyspreu vers tots els dentistes que treballen a la resta de clíniques i centres sanitaris dentals" i perquè "estaria enganyant la població, en el sentit d'oferir implants dentals que es col·loquen en un dia". Cal dir, per altra banda, que la campanya de Vitaldent no és només televisiva, també té forma de correu comercial i de propaganda domiciliària. Una propaganda que, ves per on, viola l'article 32 de la Llei de Política Lingüística segons el qual "els documents d'oferta de serveis han d'ésser redactats, almenys, en català". Vitaldent, en canvi, començant per la seva pàgina web, menysprea la llengua catalana i fa aquests papers en espanyol.
Per sort, però, a Catalunya hi ha moltes altres clíniques dentals que, a diferència de Vitaldent, sí que tenen en consideració la nostra llengua. Es tracta, per tant, que les tinguem en compte i que actuem en conseqüència. És a dir, que siguem despectius amb les empreses que ens menyspreen i receptius amb aquelles que ens respecten.
Cugat.cat , 16/3/2012