"Si demano el full de reclamacions, de què em servirà?"
És vital que el govern entengui que no pot deixar sol el ciutadà en la defensa dels seus drets. Un dret, precisament perquè és un dret, no ha de ser demanat, ha de ser garantit. I la tasca de garantir-lo correspon al govern. És, per tant, el govern català qui ha de vetllar perquè la llengua pròpia de Catalunya no sigui discriminada i qui ha d'acabar amb la sensació d'indefensió que té la societat en aquesta matèria. "Si demano el full de reclamacions, de què em servirà? Com sabré que la Generalitat ha sancionat aquest establiment?", es pregunta molta gent en situacions de greuge lingüístic en llocs comercials. Sobretot tenint en compte que quan el denunciant torna a l'establiment al cap d'uns mesos, per comprovar quins efectes ha tingut el seu tràmit, veu que tot continua exactament igual, la qual cosa resulta molt decebedora.
Però encara bo, si només fos això. El problema és que aboca la societat a la desconfiança en el progrés de la seves denúncies i fa que assumeixi els greuges amb actitud submisa i resignada. I això esdevé un cercle viciós que envalenteix els infractors i fomenta encara més la discriminació. Benvinguda, consegüentment, la moció de Solidaritat i la seva posterior aprovació al Parlament. Ara només cal que el govern, demostrant que es creu allò que aprova, faci complir la llei i que els catalans, gràcies a això, en exigir la presència del català en l'àmbit comercial, demostrin el respecte que senten per la seva llengua i per si mateixos.
e-notícies , 29/3/2012