Diferents visions de la independència
En les seves pàgines, veiem com hi ha qui utilitza els casos de corrupció a Catalunya per justificar la seva voluntat que el nostre país continuï subordinat a Espanya. Deu ser que a Espanya no hi ha corrupció. En tot cas, els García li responen que una cosa és la percepció i una altra la realitat. Segons un estudi del CCN del 2012, només el 6% dels casos de corrupció a l'Estat corresponien a Catalunya.
Tanmateix, aquest 6% va ocupar el 53% dels titulars dels mitjans espanyols, cosa que, com és lògic, incidia en la percepció. També hi ha qui pregunta quant trigaria Catalunya a estar en ruïna econòmica si no s'independitzés, i la resposta és que la nostra pertinença actual ja és un ruïna, atès que som el 16% de la població de l'Estat, hi contribuïm amb el 20% del PIB espanyol, en paguem el 24% dels impostos i fem el 30% de les exportacions. No hi ha cap dubte que, com a nació independent, serem un Estat ben pròsper.
En altres parts del llibre hi trobem aquesta aportació sobre la demolidora espoliació que patim. Són cinc petits exemples:
- "En 20 anys, 850 km d'autovies a Madrid; només 20 km al voltant de Barcelona. [...] De les inversions de l'Estat en infraestructures, a Madrid es va executar el 111% pressupostat; a Catalunya, només el 35%."
- Cost per autopista: "De Madrid a Alacant, 0 euros; de Barcelona a Alacant, 73 euros. De Madrid a Saragossa, 0 euros; de Barcelona a Saragossa, 51 euros. De Madrid a Santander, 0 euros; de Barcelona a Santander, 112 euros. Tres destinacions un cop per setmana, 12.000 euros l'any en peatges des de Barcelona. Les mateixes destinacions des de Madrid, 0 euros."
- "Cost de la carretera madrilenya M-30: 7.566 milions d'euros. El triple del cost de la construcció del nou canal de Panamà, l'obra d'enginyeria més gran del món. Desdoblament Girona N-II: invertits 96 milions d'euros. Les obres van ser adjudicades el 1995. En els darrers quatre anys han mort 64 persones. És la carretera amb més trànsit de camions de l'Estat, connexió a Europa."
- "90.000 milions d'euros gastats en un AVE que perd diners cada any (ni un sol quilòmetre és rendible). El Corredor Mediterrani, tan necessari i rendible per a la indústria, i ni un sol quilòmetre ha estat construït."
- "Una Espanya federal seria la solució? No. Estaríem igual que avui: Madrid seria la capital federal, continuaria recaptant part dels nostres impostos, legislant lleis federals, i nosaltres seguiríem estant en minoria. Millor que redactem una Constitució a la mesura de Catalunya i que, si volem federar-nos, ho fem amb la Unió Europea."
Racó Català , 12/11/2014