Ja són a la venda les entrades per veure "Èric i l'Exèrcit del Fènix"

Ja són a la venda les entrades per veure
Tot i que encara falta un mes per a l'estrena a Barcelona d'Èric i l'Exèrcit del Fènix, el Teatre Borràs ja ha posat les entrades a la venda. Aquesta obra, escrita per Víctor Alexandre i dirigida per Pere Planella, s'estrenarà el proper 20 d'abril, però l'expectació que ha generat d'ençà que es va representar el passat mes de gener a Sant Cugat, amb el teatre ple de gom a gom i el públic aplaudint dret al final, ha fet que el Teatre Borràs prengués la decisió d'avançar la venda de localitats.

Qui ha desfermat la polèmica ha estat el Partit Popular, que ha qualificat l'obra de "tendenciosa, políticament definida i reivindicativa d'una manera de pensar molt determinada". En canvi, l'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, de CiU, ha dit que "el que és realment escandalós no és l'obra, sinó el que li va passar a l'Èric Bertran". Per la seva banda, el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, l'ha definit com "una obra militant i pedagògica, militant de la democràcia i de la llibertat d'expressió". Una altra veu política que també ha fet declaracions ha estat el diputat de CiU Carles Campuzano, en el sentit que "la història que va viure l'Èric i la seva família forma part dels horrors d'un Estat espanyol carregat d'intolerància encara, però també d'una societat catalana que ha deixat de veure en l'activisme una forma de transformació".

Èric i l'Exèrcit del Fènix està interpretada per Rosa Andreu, coneguda com a esposa en la ficció de Toni Soler a Malalts de tele; Montse Pérez, molt recordada pel seu paper de Mercedes, directora de Ràdio Bofarull a la sèrie Plats Bruts; Jaume Ulled (Les aventures extraordinàries d'en Massagran); i quatre cares conegudes d'El cor de la ciutat: Manel Barceló, Carol Muakuku, Santi Ibáñez i Albert Roca (respectivament a la sèrie: Gabriel, el forner pare de família, Leo, la jove guineana arribada a Barcelona, i els germans Beni i Eloi). Finalment, el personatge d'Èric Bertran l'interpreta Marcel Borràs, un jove actor nascut a Olot que l'any 2005 va treballar en l'espectacle Tot és perfecte, produït pel Teatre Lliure, i que recentment ha intervingut en el film 53 días de invierno, de Judith Colell.