La befa al president Companys continua

La befa al president Companys continua
Si algun català de bona fe necessita una prova del rebuig visceral espanyol vers Catalunya en té una de bona en la seva negativa del seu govern a anul·lar el judici al president Lluís Companys, l'únic president democràtic d'Europa assassinat. L'any vinent farà 70 anys d'aquell crim i Espanya -a diferència de França i d'Alemanya- continua inamovible en aquesta qüestió. Ni tan sols el fet que l'ordre d'execució la donés un assassí sanguinari i repulsiu anomenat Francisco Franco els fa canviar de parer. Ni el PSOE ni el PP no n'han volgut saber mai res. Per això ara s'ha fet pública la pantomima dirigida per Rodríguez Zapatero en virtut de la qual es "repara" -com si fos un endoll- la figura de Companys, però no s'anul·la el consell de guerra que va dictar-ne l'afusellament. Segons la vicepresidenta primera espanyola, Maria Teresa Fernández de la Vega, el compromís del seu govern "s'esgota" aquí. Tota una lliçó de cultura democràtica.

És molt interessant que el món vegi a quin extrem arriba un Estat governat pel Partit Socialista, el partit polític més cínic de la Unió Europea. Un partit que utilitza el poder per il·legalitzar formacions polítiques i per tancar mitjans de comunicació desafectes amb la unitat d'Espanya, que ha arribat als tribunals per corrupció política, que ha creat una banda terrorista anomenada GAL amb una llarga llista de segrestos i tortures i amb 32 assassinats a l'esquena, que ha rebut la reprovació del Consell d'Europa i d'Amnistia Internacional per raons de tortura policial i que fa negoci amb la venda d'armes mentre ens parla de pau. Aquesta formació, que també governa Catalunya i que dóna lliçons de democràcia a l'Argentina i a Xile alhora que s'esgarrifa hipòcritament davant les barbaritats d'Abu Graib i Guantánamo, és la mateixa que es nega a anul·lar la sentència franquista que va condemnar a mort un president de Catalunya. Per sort, la Comissió de la Dignitat ja ha dit que "mai no acceptarà que un mer reconeixement o que una reparació, passat tant de temps, siguin un acte de justícia. [...] El fet que un govern democràtic reconegui que no pot realitzar un acte d'anul·lació de penes aplicades per una dictadura en contra dels més elementals principis de justícia [...] demostra fins a quin punt l'Estat espanyol és incapaç de superar la permanència d'aspectes preocupants del franquisme".

El més greu, però, és que la reparació electrodomèstica anunciada per De la Vega no és res més que la compensació de Zapatero a Joan Saura per haver-lo deixat en ridícul amb el famós i incomplert termini del nostre finançament pactat en un hotel de Vilanova i la Geltrú l'agost de 2008. És a dir, que en realitat no és Lluís Companys sinó Joan Saura el reparat. Aquesta és la gent que avui remena les cireres als governs de Catalunya i d'Espanya, gent que mercadeja amb el nom del president Companys en benefici dels seus interessos de partit.

e-notícies , 4/2/2009